نصب ۱۲۵ پنل خورشیدی ویژه نیازمندان تا پایان امسال 
کد خبر: 4198404
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

نصب ۱۲۵ پنل خورشیدی ویژه نیازمندان تا پایان امسال 

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی از تجهیز و نصب و راه اندازی ۱۲۵ پنل خورشیدی خانگی باهدف درآمدزایی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد حمایتی تا پایان سال خبر داد.

قائم عبداللهی، قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، قائم عبداللهی، قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی در برنامه رادیویی عطرمهربانی شبکه خاوران با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک دهه فجر به برگزاری جشن خودکفایی «بلندای همت» ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد در ۱۱ بهمن امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: برنامه و رویکرد اصلی امداد توانمندسازی جامعه هدف است که امسال ۳ هزار و ۲۰۱ فرصت شغلی با اعتبار ۳۵۳ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان ایجاد شده است که ۵۰ طرح خوداشتغالی به نمایندگی از طرح‌های ایجاد شده در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۱ نفر از آموزش‌های فنی و مهارتی در امسال بهره‌مند شدند گفت: ۲۰۲ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شدند و ۹۰ راهبر شغلی و ۲۶ جهادگر کارآفرین با مجموعه همکاری می‌کنند و ۵۰ نفر متقاضی همکاری هم هستند.

عبداللهی با اشاره به این که امسال ۱۸۷ تخته فرش با متراژ ۸۸۵ متر مربع فرش دستباف به ارزش بالغ بر چهار میلیارد تومان توسط خانواده‌های نیازمند تولید شده است افزود: ۵۵ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق شهری و ۴۵ درصد روستایی و از لحاظ تفکیک جنسیتی ۶۵ درصد مردان و ۳۵ درصد زنان را شامل می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد:  برخی از مددجویان توان انجام کارهای سخت را ندارند که‌این افراد در جهت توانمندسازی به سمت تولید برق با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی هدایت می‌شوند که تاکنون ۳۷۵ مورد در استان ایجاد که‌ ۷۵ مورد امسال ایجاد و تا پایان سال ۱۲۵ مورد دیگر در این حوزه نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که تهیه مسکن مددجویان همواره یکی از دغدغه‌های ما بوده و اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: هدف گذاری ما در ابتدای سال در این حوزه ساخت ۵۸۱ واحد بوده که تاکنون ۱۸۹ واحد تکمیل و ۳۹۲ واحد دیگر در دست ساخت با پیشرفت بالای ۹۰ درصد است که امیدواریم قسمتی تا پایان سال و بقیه سه ماهه اول سال آینده به پایان برسد.

عبداللهی با اشاره به برنامه های کمیته امداد خراسان جنوبی در راستای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج آسان ادامه داد: از ابتدای سال ۵۷۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان هدیه شده است و در دهه فجر و اعیاد رجب و شعبان نیز ۱۲۶ سری جهیزیه دیگر اهدا می‌شود لذا ۱۸۴۳ لوازم ضروری زندگی به ارزش حدود ۹ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا شد.

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۱۹ هزار دانش‌آموز و یک هزار و ۱۱۹ دانشجو افزود: حمایت از آن‌ها در قالب کمک‌هزینه، مشاوره تحصیلی و ... است طوری که از ابتدای امسال بیش از ۱۹ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به مشارکت ۷۹۷ نفر در پیاده‌روی اربعین و ۴۶۴۹ نفر در اردوهای شوق زیارت ادامه داد: آسان ترین کانال ارتباطی مددجویان و‌سایر افراد با کمیته امداد سامانه سها است که می‌توانند از این طریق درخواست‌های خود را مطرح کنند.

عبداللهی یادآور شد: خیران ونیکوکاران هم از طریق کد ussd با شماره‌گیری #۰۵۶*۸۸۷۷* می‌توانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام
captcha